Reszelt túrós

 Reszelt túrós

Az egyik legegyszerűbb túrós süti, és viszonylag gyorsan el is készül. Kedvünkre variálhatjuk gyümölcsökkel is, de ki is hagyható, én sem teszek bele mindig. 

Hozzávalók:

A tésztához

3 evőkanál keserű kakaópor

40 dkg finomliszt

15 dkg porcukor

25 dkg Rama 

1 tojássárgája (én beleteszem mindig az egész tojást…)

fél csomag sütőpor


A töltelékhez

1 db citrom reszelt héja

40 dkg konzerv/friss őszibarack (elhagyható)

5 dkg babapiskóta vagy háztartási keksz (ha kimarad is ugyanolyan finom)

1 kg tehéntúró

1 csomag vaníliás cukor

25 dkg porcukor

3 db tojás


Elkészítés

A tésztához valókat összegyúrjuk, két cipót formálunk belőle és a hűtőszekrénybe tesszük 1-2 órán át. (Vagy a fagyasztóba, amíg készítjük a tölteléket). A töltelékhez a tojások sárgáját a kétféle cukorral 4-5 perc alatt habosra keverjük, hozzáadjuk az áttört túrót, a darált kekszet és a reszelt citromhéjat. A tojásfehérjéket kemény habbá verve óvatosan beleforgatjuk. (Én nem szoktam szétválogatni a tojásokat. Hozzákeverek mindent a túróhoz). Margarinnal kikenünk egy közepes tepsit, (én sütőpapírt használok csak) belereszeljük a reszelő durva fokán az egyik tésztacipót, majd rásimítjuk a töltelék felét. Egy sor fölkockázott vagy apróra vágott barackot kanalazunk rá, amit a maradék töltelékkel befedünk.


A másik tésztacipót – az aljához hasonlóan – a tetejére reszeljük. Előmelegített sütőben,  180 fokon kb. 40 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése