Almás pite

 A múltkor kaptunk anyósomtól egy szatyor almát. Már itt volt egy ideje, muszáj volt felhasználni. Egy egyszerű almás pitét választottam. Olyan igazi, nagymamaféle ♥️ isteni finom fahéjas illat lengte be a házat sütés közben. 

 

Almás pite

Hozzávalók egy 20x30 tepsihez


Tészta:

50dkg liszt + a nyújtáshoz

10 dkg porcukor+ a tálaláshoz (tetejére szóráshoz)

1 csomag vaníliás cukor

1 csomag sütőpor

25 dkg vaj/margarin

2 tojássárgája (a fehérje megy a süti tetejére)

175g tejföl


Töltelék

2 kg alma ( nekem picit kevesebb volt)

2-3 evőkanál búzadara/darált keksz

1 teáskanál őrölt fahéj

3-4 evőkanál cukor 

(Nekem volt itthon fahéjas vaníliás cukrom, én azt használtam )


A tésztához valókat összegyúrjuk. Két egyforma cipót formálunk belőle, fóliába csomagolva hűtőbe tesszük legalább 30 percre. 

Közben elkészítjük a tölteléket. Az almát meghámozzuk, lereszeljük. Citrom levével meg lehet locsolni,úgy nem barnul meg. 

Mindkét cipót tepsi méretű téglalappá nyújtjuk. Az egyiket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Megszórjuk búzadarával. Egyenletesen elosztjuk rajta a kinyomkodott almatölteléket, amit megszórunk a fahéjjal elkevert cukorral. Beborítjuk a másik tésztalappal,megszurkáljuk villával, megkenjük a felvert fehérjével. 180fokon, kb. 45 perc alatt megsütjük. Porcukorral megszórva kínáljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése