Fahéjas kalács

 Nagyon finom foszlós kalácsot készítettem. Bonyolultan hangzik egy kicsit, de egyáltalán nem az. 

Fahéjas fátyolkalács

Hozzávalók:

40 dkg finomliszt

2.5 dl tej

2.5 dkg élesztő

1 kanál kristálycukor

kis só

5 dkg vaj

1 tojás


Töltelékhez:

7 dkg vaj

10 dkg kristálycukor

1 evőkanál fahéj



Elkészítés:

Egy tálban a tejet, vajat és a cukrot felmelegítjük mikrohullámú sütőben. Hozzáadjuk a lisztet, sót, tojást, élesztőt és villával alaposan elkeverjük az egészet. Ezután fakanállal elkezdjük dagasztani, míg szép sima nem lesz. Meglisztezzük a tetejét, kb. 1 órán keresztül letakarva pihentetjük.

Lisztezett felületen 30×50 cm-es téglalappá nyújtjuk, megkenjük az előzőleg felolvasztott vajjal, megszórjuk a fahéjjal elkevert cukorral. Fontos: a vajból és a fahéjas cukorból is hagyjunk 1-1 kanálnyit a tetejére. 

A téglalapot 6 egyenlő csíkra vágjuk a rövidebb oldalánál, majd a csíkokat egymásra helyezzük.

Kaptunk egy emeletes csíkot, amelyet további 6 kockára vágunk (én itt elméreteztem, 5 kockám lett csak).

A kockákat sütőpapírral bélelt püspökkenyér formába sorakoztatjuk élével (most nézem, én nem is úgy tettem. Igazából így is szépre sült :D)Megkenjük a tetejét a maradék vajjal és fahéjas cukorral. Újabb 50 percig pihentetjük.

190 fokos sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése