Házi hamburger

 Már régóta tervezem a házi hamburger készítését. Először csak a húst akartam csinálni, de egy kedves barátom azt mondta, úgy az igazi, ha a zsömlét is én csinálom. Kerestem egy receptet, nem tűnt bonyolultnak, így nekivágtam. Olyan szépek lettek, büszke vagyok a tegnapi ebédre 😁 Limara receptjét használtam. 


Hozzávalók a zsemléhez

2 dl langyos tej

2 ek. cukor

1 tk. só

40 g olaj

1 tojás

100 g natúr joghurt

60 dkg liszt

2 dkg élesztő


+ 1 tojás a kenéshez


Mindent bepakolok a robotgépbe, majd dagasztókarral jól elkeverem az egészet. Kelesztem, majd lisztezett felületre borítom és 9 egyforma, kb. 120 g-os darabba vágom a tésztát. Egyenként megformázom a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültetem őket. Hagyom ismét duplájára kelni, lekenem felvert tojással, és 180 fokos sütőben sütöm kb. 20 percig. Aki szereti a szezámmagot, tehet rá. 


Hús 

500g darált marhahús 

500 g darált sertéshús 

Só,  bors 

Kevés mustár,  ketchup 

Fokhagymakrém


Én kétféle húsból dolgoztam. Csináltam sertés és marha húspogácsákat is. Mindkettőt külön fűszereztem sóval,  borssal kevés mustárral,ketchuppal (nem volt egy evőkanálnyi mennyiség,  inkább egy púpos teáskanálnyi.  1 pötty fokhagymakrém. 

Gombócokat csíptem,  majd lelapítottam őket. Grillen megsütöttem. 11 db húsom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése