Piramis és kókuszos őzgerinc

 Két nagyon finom sütés nélküli sütit hoztam ma nektek. Évek óta nem készítettem el őket én sem, de  az idén még valamelyiket ( vagy mindkettőt?🤷megcsinálom. A piramis formát 100 Ft-os boltban vettem. Ezt a párosítást 5 éve karácsonykor tálaltam. 

Vaníliakrémmel töltött piramis

Piramis masszához: 

0.5 kg darált keksz

15 dkg porcukor

4 evőkanál kakaópor

5 evőkanál kókuszreszelék

tej

kávé (én 3 dl vízben 2 Nescafe-t oldottam fel)

rumaroma


Vaníliás krém:

10 dkg porcukor

1 cs. vaníliás puding

5 dkg margarin

3 dl tej

aljára: Albert keksz

tetejére: kókuszreszelék


A masszához valókat összegyúrjuk. Ha túl kemény, tejjel lágyíthatjuk.


Elkészítjük a krémet: a tejben megfőzzük a pudingot. A margarint kikeverjük a porcukorral, és a kihűlt pudinghoz adjuk. A masszákat a formába töltjük, majd “lyukat fúrunk bele”. (Az én formámhoz nincs külön kis kúpocska, ezért a tortakinyomó fejét használtam). Megtöltjük krémmel, majd lezárjuk keksszel. Megszórjuk kókuszreszelékkel.


Nagyon sok krém megmaradt, kb. a fele. Viszont finom ízesítésű, ezért bármilyen más sütibe fel lehet használni. Pl. muffinba, piskóta közé, vagy csak keksszel beletördelni és pohárkrémként elfogyasztani.


Karácsonyra gesztenyés krémmel készítettem el:

25 dkg gesztenyemassza

rum

porcukor 

tejszín

A gesztenyemasszát ízlés szerint ízesítjük a rummal és a cukorral, majd annyi tejszínt adunk hozzá, hogy jól kenhető krémet kapjunk. 


Kókuszos őzgerinc 

Hozzávalók

Kókuszos réteghez:

– 5 dl tej

– 5 csapott evőkanál kristálycukor

– 1 csomag vaníliás cukor

– 3 púpos evőkanál sima liszt

– 20 dkg kókuszreszelék (nekem csak 16 dkg volt itthon, elég lett így is)

 

Kakaós réteghez:

– 20 dkg darált háztartási keksz

– 10 dkg apró darabokra tördelt háztartási keksz (nálam most babapiskóta)

– 1,5 dl tej

– 10 dkg porcukor

– 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

– 15 dkg vaj (vagy margarin)

– 1 evőkanál  rumaroma

– 1-2 evőkanál sárgabaracklekvár

 

A kókuszos réteghez a tejet a kristálycukorral és a liszttel csomómentesre keverjük, majd közepesen sűrűre főzzük, levesszük a tűzről és belekeverjük a vaníliás cukrot és a kókuszreszeléket. Az őzgerincformát kibéleljük fóliával, és ha hűlt egy picit a kókuszos krém, beleegyengetjük a formába majdnem a 3/4-ét  úgy, hogy az oldalára is kerüljön krém (én zacskót húztam a kezemre, mert eléggé ragadós a krém, de így nagyon szépen el tudtam nyomkodni).

A vajat megolvasztjuk, hozzáadjuk a tejet, porcukrot és a kakaóport – simára keverjük, majd összemelegítjük. Nem kell forralni, csak forróra melegíteni! Beleöntjük rumaromát, és hozzáadjuk a darált és a darabolt kekszet, + lekvárt is, és összekeverjük. Ezt a kakaós réteget belenyomkodjuk egyenletesen a formába a kókuszos rétegre. Végül rátesszük a tetejére a maradék kókuszos krémet is. Letakarjuk fóliával és 1 éjszakára a hűtőbe tesszük dermedni, valamint hogy puhuljon benne a darabos keksz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése