Mézeskalács

 Mézeskalács

Ez a recept tényleg tökéletes. Rupaner bögrés receptjét használtam, tényleg álom vele dolgozni. Mondjuk nekem most egy igazi kis tündérke segített végig. Annyira boldog vagyok, hogy így élvezte. Nyújtotta, szaggatta, dekorálta. Öröm volt így sütni. 


Bögrés mézeskalács (2.5 dl bögre )

Hozzávalók:


 4 bögre finomliszt (fél kg)

 1 bögre porcukor 

 1.5 teáskanál szódabikarbóna

 1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék

 15 dkg margarin vagy vaj

 1 bögre méz (én a macis virágmézet használtam, majdnem mind belement, az alján maradt egy kicsi)

2 tojás

Először a száraz összevalókat tettem egy tálba, tetejére az olvasztott (mikrózott) margarin, méz és tojás került. Alaposan összegyúrtam az egészet. Ha túl ragacsos, tegyünk bele még egy kis lisztet. 

Ezután lisztezett felületen kinyújtottam, szaggattam.180 fokon 7 percig sütöttem. Tényleg nem kell tovább sütni. Nem marad nyers. Nagyon finom, puha, omlós mézeskalács.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése