Túrós pite

 Túrós pite

Tészta:

30 dkg liszt

1 csomag sütőpor

10 dkg vaj

1 tojás

15 dkg cukor

kevés tej 


Töltelék:

50 dkg túró

3 tojás

2 csomag vaníliás cukor

kb. 10 dkg cukor

1 citrom reszelt héja és leve

A tésztához összekeverjük a hozzávalókat. Én a vajat mindig beteszem mikrohullámú sütőbe 30-60 másodpercre, mennyiségtől függően, aztán csak hozzá kell keverni ezt is. Nekem sokkal könnyebb így dolgozni. 1/4 – 3/4-ed arányban elosztjuk a tésztát. A nagyobbik részt egy sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. A töltelék hozzávalóit is összekeverjük, a cukrot ízlés szerint adagoljuk. Rásimítom a tésztára, a maradék tésztából pedig hengereket sodrunk, majd tetszés szerint berácsozzuk. 180 fokon kb. 40 percig sütjük. (A tésztát lehet fele-fele arányban is hagyni, és akkor teljesen befedi, de én úgy túl laposnak találtam az alját, ezért találtam ki ezt a megoldást.)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése