Barack

 

Ki szereti?🥰 

Barack süti 

 Hozzávalók kb. 18-20 db-hoz

 A tésztához: 

 15 dkg porcukor 

 1 csomag vaníliás cukor 

 10 dkg puha vaj/margarin 

 1 tojássárgája

 1 dl tej

 40 dkg liszt 

 fél csomag sütőpor 

 A töltelékhez: 

 10 dkg vaj/margarin 

 3 dkg porcukor 

 3 dkg kakaópor 

 1.5-2 dl tej 

 rumaroma 

 Díszítéshez: vagy szörpökkel érjük el a kívánt színt (málna, kivi) vagy aromákkal. 

Nekem a málnaszörptől nem lett piros, csak nagyon halovány, így a szörphöz tettem egy kis málnaaromát, vagy ételszínezőt is lehet hozzátenni. 

 kristálycukor 

 A tésztához habosra keverjük a porcukrot, vaníliás cukrot a margarinnal, hozzákeverjük a tojássárgáját, a tejet és 5 dkg lisztet. Picit pihentetjük, végül a maradék sütőporral elkevert liszttel sima tésztává gyúrjuk. Diónyi golyókat készítünk a tésztából (csak kicsiket, mert nagyon megnő, az én barackjaim is majd’ teniszlabda nagyságúak lettek:D), sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, tenyerünkkel kicsit meglapítjük őket, hogy félgömb alakot kapjunk. 180 fokon kb. 18-20 perc alatt megsütjük. A kihűlt tésztagolyók talpát egy kiskanál segítségével megkaparjuk, kis üreget vájunk bele. A tésztamorzsát egy tálba tesszük, hozzákavarjuk a lágy vajat, porcukrot, kakaóport, rumot. Tejjel addig puhítjuk, hogy nyomózsákból nyomható masszát kapjunk. (Én nem töltöttem zsákba, kiskanállal helyeztem a tésztát közé.) A töltelékkel megtöltjük a kivájt félgömböket, majd párban egymáshoz illesztjük őket. Hűtőszekrénybe tesszük dermedni. A díszítéshez a gömböket 1-1 pillanatra a szörpbe mártjuk, majd kristálycukorba forgatjuk. Másnap finomabb, amikor már jól megpuhul. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése