Csirkemell tésztában

 Csirkemell tésztában 

 Eddig kétféleképpen készítettem, leírom mindkettőt 😊 

Hozzávalók

 0,5 kg-os leveles tészta

 kb. 50 dkg csirkemellfilé

 10 dkg kockázott bacon 

 szárnyas fűszerkeverék

 1 tojás 

2 evőkanál tejföl 

só, bors 

zsemlemorzsa 

1 db tojás a kenéshez 

A csirkemellet kockára vágom és a baconnel együtt kevés olajon megpirítom. Ha kihűlt, sózom, borsozom, hozzáadom a tejfölt, a tojást és annyi zsemlemorzsát, hogy kenhető állagú legyen. A leveles tésztát kinyújtom és négyzeteket vágok belőle. Elosztom a húspépet annyi felé, ahány négyzetet vágtam, és megkenem a péppel. Összehajtom, széleit lenyomkodom, tetejét megkenem tojással. Sütőpapíros tepsiben, 200 °C-on megsütöm. 

 A másik variáció Dupla adagból készült, vagyis 90 dkg csirkemellfilét és 1 kg leveles tésztát használtam. Bacon helyett pedig 15 dkg sonkát. Szóval, a csirkét apró darabokra vágtam, majd pácot készítettem. Leöntöttem egy kis olajjal, megszórtam gyros fűszerkeverékkel, borssal, pirospaprikával. Addig állni hagytam, amíg a sonkát megpirítottam. Majd hozzáadtam a csirkemellet és készre sütöttem. A folyamat többi része ugyanaz: hozzáadtam a tejfölt és a zsemlemorzsát, bár most tojást nem tettem bele., csak a tetejét kentem meg. 200 fokon 20-25 percig sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése