Pizzás rúd

 Kitűnő vendégváró, nagyszerű ropogtatnivaló a sós ízt kedvelőinek.

 Pizzás rúd 

 Hozzávalók:

 50 dkg liszt

 10 dkg reszelt sajt (bár én ezt legutóbb is kifelejtettem a tésztából) 

 2.5 dkg élesztő 

 1 dl tej

 1.5 dl tejföl

 10 dkg margarin 

 1 tojás 

 1 ek. só 

 Tetejére: 

 pizzakrém

pizza fűszerkeverék

oregánó

reszelt sajt 

 Elkészítés: 

 Az élesztőt langyos tejben felfuttatjuk. Beletesszük a lisztbe a felfutott élesztőt, margarint, 1 tojássárgáját, sót, tejfölt és az egészet jól összedolgozzuk. Langyos helyen 20 percig pihentetjük. Utána még egyszer átgyúrjuk és ismét pihentetjük, majd lisztezett nyújtódeszkán kb. 2 cm vastagra nyújtjuk, csíkokat vágunk belőle és 8-10 cm-es rudakat formálunk. Sütőpapírra helyezzük, tetejét megkenjük ízlés szerinti fűszerekkel elkevert pizzakrémmel, reszelt sajtot szórunk rá. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. Legutóbb az első pihentetés után rögtön nyújtottam, és a tésztát egészben megkentem pizzakrémmel, szórtam rá fűszereket, sajtot, és ezután vágtam belőle a rudakat. Szerintem sokkal egyszerűbb és gyorsabb így. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése