Bab és kelbimbó főzelék

Tudom, hogy ez a poszt nem fog nagy sikert aratni, ezért nem is bajlódtam a tálalással 😀 Szerencsére nálunk mindenki nagyon szereti a főzelékeket, így ma reggel gyorsan kétfélét is készítettem. Babfőzelék és kelbimbó főzelék.

Babfőzelék 

Ha száraz babból készítjük, előző este áztassuk be!😊 

 Hozzávalók: 

500 g száraz tarkabab

 3-4 babérlevél 

ételízesítő 

olaj 

5 ek. liszt 

pirospaprika 

 A babot felteszem főni. Folyamatosan leszűröm róla habot. A babérlevéllel és az ételízesítővel ízesítem, majd puhára főzöm. Az olajon 5 púpos evőkanál lisztet megpirítok, majd megszórom paprikával, és kb. 2 dl hideg vízzel simára keverem. Hozzáadom a babhoz, jól elkeverem, még pár percig főzöm. Ecetet ízlés szerint teszek bele. 


Kelbimbó főzelék

500g kelbimbó

Ételízesítő

3 dl főzőtejszín

3-4 evőkanál liszt

Őrölt kömény, só, bors 

A kelbimbó végét levágom, a külső rétegét leszedem, majd ételízesítős vízben puhára főzöm. Amikor már szépen belemegy a kés, a tejszínbe elkeverem a lisztet és a zöldségre öntöm. Sűrűre főzöm. Ízesítem. Egy icipici pirospaprikát is tettem bele, a színe miatt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése