Preckedli

 Nagyon aktívak voltunk korán reggel a kislányommal. 10 óra előtt már kész voltunk 2 tepsi preckedlivel ( omlós , diós linzerrel). Szerintem érdemes duplázni a mennyiségeket. Nálunk nem biztos, hogy megéli a karácsonyt 😀

Preckedli

Hozzávalók:

Tészta

50 dkg liszt

10 dkg sertés zsír

15 dkg margarin

1 cs vaníliás cukor

20 dkg kristálycukor

1 cs sütőpor

2 db tojás

reszelt citromhéj


Tetejére

dió + kristálycukor keveréke a tetejére


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Én a zsírt és a margarint is megolvasztottam, jobban szeretek így dolgozni velük, hamarabb összeáll a tészta. Ha szükséges egy kis tejfölt tehetünk bele.

Amíg a diót daraboltam, tisztítottam, addig betettem a hűtőbe pihenni. Az apró diókat kristálycukorral összekeverjük. 

A tésztát kb 1 cm vastagra kinyújtjuk, tetszés szerinti formával kiszaggatjuk. (Nálunk megint mindenféle forma lett, mert Adél ezt élvezi a legjobban ♥️) 

A kiszaggatott linzerek tetejét felvert tojásfehérjével lekenjük, majd a cukros dióval megszórjuk. Ezután a diós felével felfelé egy sütőpapírral bélelt tepsibe egymás mellé helyezzük.

Előmelegített sütőben 180 fokon szép világos színűre sütjük (kb.15-20 perc).

Száraz helyen tárolva több hétig is eláll, sőt egyre finomabb, omlósabb lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése