Duna -hullama szelet

 Duna- hulláma szelet

Akik régóta követnek, azok tudják, 2 dolgot nem fognak látni nálam soha: töretlen csokimázat és szépen, egyformára szeletelt süteményt. Egyszerűen nem sikerül 🤷 Bár valószínűleg ott hibáztam, amikor a krémet rátéve nem tettem be a hűtőbe kicsit dermedni, hanem rögtön tettem rá a csokit. Szeletelni meg csak szimplán béna vagyok 😀 De ezek ne rettentsenek el benneteket a kipróbálástól, mert isteni finom sütemény ! 


Duna - hullám szelet 

20x30 tepsihez


Tészta 

5 tojás 

25 dkg cukor 

10 dkg vaj 

Fél dl víz 

1 csomag sütőpor

30 dkg liszt 

1 evőkanál cukrozatlan kakaópor

1 üveg meggybefőtt 


Krém 

3 dl tej 

10 dkg cukor 

1 csomag vaníliás cukor

1 csomag vaníliás pudingpor

10 dkg vaj


Díszítéshez

10 dkg csokoládé (én 15-öt használtam)


A tésztához a meggy és a kakaó kivételével összekeverjük a hozzávalókat. A massza felét sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. A kakaóport óvatosan a maradék tésztába forgatjuk, majd a fehér masszára kanalazzuk. Rátesszük a meggyet is .  180 fokon 30 perc alatt megsütjük. Tűpróba!

A krémhez pudingot főzünk a tejből, cukorból, vaníliás cukorból és a pudingporból. Ha kihűlt, habosra keverjük a lágy vajjal. 

A krémet egyenletesen elkenjük a kihűlt tésztán, majd hűtőszekrénybe tesszük dermedni. Vízgőz fölött megolvasztott csokival bevonjuk a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése