Kelt tésztás palacsinta

Kelt tésztás palacsinta

Anyáéknál sütöttem egy kis palacsintát a bableves után. Ismét új receptet próbáltam ki. Élesztős. Szivacsos tésztát ígért a recept. Nekem ez annyira nem jött elő, de valószínűleg azért, mert nem vertem fel külön a tojásfehérjét, hanem az egészet egyben.. én egy pici olajat a tésztába is tettem, de tényleg csak egy kortynyit, túl száraznak ítéltem anélkül a tésztát. Nagyon finom lett, jó kis recept. Eperlekváros és nutellás készült. Dupla adagból készítettem. 

HOZZÁVALÓK:

25 dkg liszt

5 dl tej

1,5 dkg élesztő

2 tojás

1 kiskanál cukor

pici só

olaj

ELKÉSZÍTÉS:

Egy dl langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. A tojásokat ketté választjuk.

A tojásfehérjét egy pici sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgájához hozzákeverjük a felfuttatott élesztőt, majd a a többi langyos tejjel, liszttel váltakozva kikeverjük a palacsinta tésztát. Végül könnyedén hozzákeverjük a tojáshabot. 15 percet hagyjuk kelni.

Minden tészta előtt olajozzuk a sütőt!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése