Fűszeres húsgombócok burgonyakabátban

 Fűszeres húsgombócok burgonyakabátban

 Hozzávalók: 

 80 dkg darált hús

 só, bors

 fokhagyma, vöröshagyma (bevallom, én most krémet használtam mindkettőből)

 rozmaring

 zsálya 

 petrezselyem

 A húst ízlés szerint fűszerezzük a felsoroltakkal. Szándékosan nem írok mennyiséget, én is kóstolás után módosítottam. Zsályából keveset, inkább rozmaringgal szórtam meg jobban. Összegyúrjuk az egészet és közepes méretű gombócokat gyúrunk belőle. 

Burgonyakabát:

 1.5 kg burgonya 

 2 tojás 

 15 dkg liszt (ennyit tartalmaz az eredeti recept, nekem ez nagyon kevésnek bizonyult, majdnem dupláztam) 

 A meghámozott, kisebb darabokra vágott burgonyát bő sós vízben megfőzzük, leszűrjük, összetörjük. Hozzáadjuk a tojásokat, lisztet és egynemű burgonyás tésztáva gyúrjuk.

 A húsgombócok köré tésztát teszünk (én lisztes kézzel csináltam, úgy könnyen formázható), becsomagoljuk vele. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük őket, alaposan megkenjük olajjal, majd 180 fokos sütőben készre sütjük. (25 percet írt, de én tovább sütöttem…) 

 Mártogatóssal kínáljuk! Jelen esetben kukoricasaláta készült hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése