Mákos guba torta

Mákos guba torta 

 Guba: 

 10 db kifli (az eredeti recept 12-t írt, nekem ennyivel is púposan lett a tortaformám)

 1 l tej 

 3 db tojássárgája

 10 dkg margarin

 6 kanál cukor 

 10 dkg mazsola (elhagyható, én se tettem bele, nem mindenki szereti nálunk)

 1 citrom reszelt héja 

15 dkg darált mák

 Krém:

 1 csomag vaníliás puding 

 4 kanál cukor

 2 csomag vaníliás cukor

 4 dl tej 

 4 db tojássárgája 

 15 dkg margarin (bár én csak ötöt tettem bele, nem szeretem annyira a vajkrémes ízt)

 Tetejére: 

 3 dl cukrászhab 

 tortadara vagy mák

 A langyos tejet, az olvasztott margarint, a tojássárgákat, cukrot, citromhéjat és a mákot összekeverjük. Belemártogatjuk a felkarikázott kiflit, majd kikent tortaformába szorosan belenyomkodjuk. (Én a sorok közé is szórtam egy kis mákot. ) 180 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük, és hagyjuk kihűlni. A pudingport elkeverjük egy kis tejjel, majd a vaj kivételével mindent hozzáadunk, és sűrű krémet főzünk belőle. Amikor kihűlt, belekeverjük a margarint. Ezt rásimítjuk a guba tetejére, majd felvert tejszínhabbal és tortadarával/mákkal díszítjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése