Tejfölös-pudingos szelet

 Tavaly karácsonyra sütöttem ezt a nagyon finom tejfölös-pudingos süteményt. Kell egy nap, amíg a krém megszilárdul. Előtte is finom, csak folyós... 

Tészta hozzávalói

 40 dkg liszt 

25 dkg Rama margarin 

10 dkg porcukor

 1 db tojás 

 2 ek kakaó

 1 ek tejföl 

1 kk szódabikarbóna

 A tészta hozzávalóit összegyúrjuk. Kétfelé vesszük. Az egyiket egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk ( először kinyújtottam a sütőpapíron és azzal együtt emeltem át). Ráöntjük a pudingos- tejfölös krémet, ami így készül: 

 2 cs vaníliás pudingpor 

5 dl tej 

20 dkg porcukor

 2 cs vaníliás cukor

 55 dkg tejföl (20%-os) 

 A pudingport keverjük simára egy kevés tejjel, majd öntsük hozzá a maradék tejet. Ezután adjuk hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, majd állandó keverés mellett, főzzük sűrűre. Amikor kellően besűrűsödött, vegyük le a tűzről, majd hűtsük ki teljesen. A teljesen kihűlt pudingos krémhez apránként keverjük hozzá a tejfölt. (mindenképpen 20%-os tejfölt keverjünk hozzá, mert különben nagyon folyós lesz a krém) A tepsiben lévő tészta tetejére ezután egyenletesen kenjük rá a krémet, majd nyújtsuk ki a másik tésztagombócot, és óvatosan helyezzük a krém tetejére. Előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten süssük 25-30 perc alatt készre. ( nekem 160 fokon 30 perc kellett) Mindenképp érdemes előző nap elkészíteni, ezután hűtőben tárolni, hogy a krém ne legyen folyós. Én pár óra múlva megvágtam, de még nem szilárdult meg, másnapra viszont tökéletes lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése