Tejszínes mustáros karaj dödöllével

 Tejszínes - mustáros karaj dödöllével

 Hozzávalók a húshoz: 

 1 kg sertéskaraj

 1 nagy fej vöröshagyma 

 3 evőkanál mustár

 5 dl főzőtejszín

 2 evőkanál liszt 

 csipet fűszerpaprika 

 A húst ujjnyi szeletekre vágjuk, kicsit kiklopfolhatjuk (én nem tettem, vékonyra szeleteltem). Megszórjuk sóval, borssal és bedörzsöljük a mustárral. Kicsit állni hagyjuk. Az aprított hagymát olajon lepirítjuk, majd rárakjuk a hússzeleteket. 3-3 percig sütjük mindkét oldalukat. (nekem egyszerre nem fért bele a wokba összes hús, ötösével sütöttem meg, majd amikor mindegyikkel végeztem, belehelyeztem az egészet a lábasba) Felöntjük kb. 3 dl tejszínnel. A maradék tejszínben elkeverem a lisztet és hozzáadom a húshoz. Kicsit megforgatom, rázogatom. Hozzáadjuk a paprikát, addig forraljuk, míg besűrűsödik.

 Dödölle:

 50 dkg burgonya

 15 dkg liszt 

só, bors 

2 fej vöröshagyma

 3 evőkanál zsír a sütéshez 

 A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, és annyi vízben, amennyi épp ellepi, megfőzzük. Amikor megpuhult, burgonyanyomóval áttörjük a vízzel együtt. Belekeverjük a lisztet is, sózzuk, enyhén borsozzuk. 30 percet pihentetjük szobahőmérsékleten . A finomra vágott vöröshagymát megpirítjuk a zsíron. A burgonyás lisztes masszából kanállal dödölléket szaggatunk, majd pirosra pirítjuk. Én gombócokat formáltam, és úgy pirítottam meg. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése