Oreo torta

Oreo torta

Érdemesebb szerintem több oreot vásárolni. Én is többet használtam fel, mint ez az eredeti recept ír, amit én is közlök. Nálam az volt a probléma, hogy kétféle kekszet vettem, és az egyik sokkal vékonyabb volt.  Az alaphoz picit többet raktam,  mert féltem, hogy vékony lesz ( szerintem max 30 lehetett, de azért nem tudom pontosan, mert vastag és vékonyabb keksz volt vegyesen). A tetejére is több került, a krémbe viszont maradtam a leírt mennyiségnél. 26 cm tortaformában készült. 



Az alaphoz

24 db Oreo keksz ( pár darabbal mehet bele több )

6 dkg vaj


Krém

40 dkg krémsajt ( én beletettem az 50dkg-t)

15 db Oreo keksz

12 dkg cukor (szerintem elég kevesebb is)

1 csomag vaníliás cukor

2 dl tejszínhab

1 csomag habfixáló


A tetejére

6 db Oreo keksz ( én többet tettem rá)



Elkészítés:

Az Oreo kekszeket tedd egy konyhai robotgépbe, és dolgozd finom morzsásra. Ha nincs kéznél gép, törd össze sodrófával. Add hozzá az olvasztott vajat, és keverd össze. Nyomkodd a masszát egy közepes méretű, kapcsos tortaformába, és tedd a hűtőbe.


A krémsajtot keverd ki jól a cukorral és a vaníliás cukorral. Egy másik tálban a fixálóval verd kemény habbá a tejszínt. Óvatosan forgasd össze a krémsajttal, és rakd bele a kis darabokra tördelt Oreót. Simítsd a kekszes alapra, majd a tetejére is rakj Oreo darabokat. Tedd a hűtőbe legalább négy-öt órára, hogy jól megdermedjen. Tálalás előtt távolítsd el a formát, és a tortát szeleteld fel. 


Nekem jóval több időt töltött a hűtőben. Az első szelet picit morzsálódva jött ki, a többi viszont tökéletesen.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése