Töltött káposzta

 Azon gondolkodom, felismerhető ezen a képen az étel ? 😀😀 

12 éve főzök napi szinten, mégis még csak ez a 3.  alkalom, hogy töltött káposztát készítettem. Mindig kaptunk a szülőktől. 

De ma anyukám , azt mondta, hogy ez jobb, mint az övé. Azért ez jelent valamit. ♥️ 


Töltött káposzta


1 nagy fej lapos káposzta


1 kg darált hús


500 g savanyított káposzta 


1 bögre gersli


500 g füstölt hús 


fűszerek: só, bors, ételízesítő, piros paprika


fokhagyma-és vöröshagymakrém (természetesen lehet “igazit” is használni, én a könnyebb végét fogtam meg a dolognak 🙂)


1 kisdoboz paradicsompüré


A káposztát forrásban lévő vízbe teszem,  puhára főzöm. . A gerslit egy lábasba teszem, felöntöm annyi vízzel, ami ellepi és pár percig főzöm. Közben elkészítem a tölteléket: a húst a fűszerekkel ízlés szerint ízesítem, majd hozzáadom a gerslit, jól összekavarom. A lehűtött káposztalevelekbe egy adag húst teszek, két oldalát kissé behajtom, majd feltekerem. Egy nagy fazék aljára teszem a fele savanyított káposztát, erre jön egy adag káposzta, elszórtan felszeletelt füstölt hús, újabb adag sor káposzta és füstölt hús, majd befedem a maradék savanyú káposztával. Felengedem annyi vízzel, amennyi ellepi. Egy kis Delikáttal megszórom a tetejét, és lassú lángon odateszem főni. Kb. 3 órán keresztül főzöm. A paradicsompürét az utolsó 1 órában kevertem hozzá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése