Rakott csirkemell

Rakott csirkemell

Tegnap egy nagyon régi receptemet kerestem elő és készítettem el ebédre. A fűszerekkel kedvünk szerint játszhatunk. Sokféle köret passzol hozzá, nálunk most rizzsel és párolt zöldséggel került az asztalra. Gyorsan és egyszerűen elkészül, nem kell órákig a tűzhely mellett állni. Mutatós étel. ( A kép nincs szerkesztve, csak most 2x zoommal fotóztam, de semmilyen utómunkát nem csináltam rajta). 

Rakott csirkemell

Kb. 70 dkg csirkemell ( az eredeti recept 50-et ír, de bőven elbír többet)

Kb 30 dkg reszelt sajt

2 dl tejszín

10 dkg liszt

5 db tojás

só, bors, sült csirke fűszersó (vagy amilyet szeretnénk)

vaj

10 dkg bacon ( elhagyható)

A mellet féltenyérnyi ,1 cm vastag darabokra vágjuk. Az egészet egy tálba tesszük, jól megszórjuk a fűszerekkel, kicsit megforgatjuk a húsokat, hogy mindenhová jusson belőlük. A tojásokat felverjük, sózzuk. A lisztet és a sajtot 1-1 tálba szedjük (én a panírozos tálakba szedtem). Egy kisebb jénait/tepsit kibélelünk bacon szeletekkel (Nálam püspökkenyér formába készült, 35×14 cm). A húst először lisztben, tojásban majd a sajtban megforgatjuk. A tepsiben egymásra rétegezzük. Ha maradt a sajtból, rászórjuk a felső sor tetejére. A maradék tojást összekeverjük a tejszínnel, fűszerezzük ( egy kis fokhagymát is lehet beletenni). Ráöntjük a húsra és 180 fokon kb. 45 percig sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése